Hasznos tippeket a hírnévmenedzsmentről

 

Az induló vállalkozások gyakran kudarcot vallanak. Ez kevésbé a hírnévkezeléssel, mint inkább az üzleti tényezők egész spektrumával függ össze. Az Ön hírneve nagyban befolyásolja, hogy vállalkozása sikeres lesz-e vagy sem.

 

A hírneve kezelésének legjobb módja egyszerűen az, hogy nagyszerű ügyfélszolgálatot nyújt mindenkinek, akivel kapcsolatba kerül. Ha mindenki elégedett, akkor csak pozitív dolgokat mondanak, vagy éppen semmit. A szájpropaganda a legerősebb reklám, mert ingyenes és megállíthatatlan. Gondoskodjon róla, hogy soha senkinek ne legyen oka rosszat mondani Önnek.

 

Legyen átlátható. Egyes cégeket azzal vádolnak, hogy eltávolítják a panaszokat a honlapjukról. Ne legyen olyan, mint ők. Ehelyett gyorsan válaszoljon a panaszokra, és a weboldalán közölje, hogyan fogja orvosolni a panaszt. Ha a panasz megoldódott, kérje meg ügyfelét, hogy tegye közzé a weboldalán, hogy a panasz megoldódott, és mennyi időbe telt a panasz megoldása.

 

Legyen hálás. Ha valaki jó értékelést hagy a cégéről, küldjön neki egy személyes üzenetet, és köszönje meg a visszajelzést. Ha lehetséges, köszönetképpen küldjön ügyfelének egy bizonyos százalékos kedvezményre jogosító kupont a következő vásárlásra. Ha ez nem lehetséges, köszönje meg őszintén a visszajelzést.

 

Ha nyilvános baklövést követ el, mutassa meg a világnak, hogy érett, és kérjen bocsánatot. Mindenki követ el hibákat, de nagy embernek kell ahhoz lennie, hogy ezt elismerje. Ha az emberek látják, hogy valóban bocsánatot kér az elkövetett hibákért, akkor valószínűbbé válik, hogy a jövőben önnel fognak együtt dolgozni.

 

Ne feledje, hogy az online és a személyes hírneve egyaránt számít. Sokan vannak olyan emberek, akik személyesen nagyszerűek, de az interneten keresztül nem túl jól bánnak az ügyfelekkel. Mindkét esetben kedvesnek kell lennie, mivel fogalma sincs, hogy ez a vásárló nem fog-e olyan negatív információkat terjeszteni, amelyek tönkre tehetik önt.

 

Amikor nyilvánosan válaszol egy ügyfél által hagyott visszajelzésre, győződjön meg róla, hogy név szerint szólítja meg. Az emberek tudni akarják, hogy az üzlettulajdonosok egyénként tekintenek rájuk, és nem egy nagyon nagy csoport egyik részeként. A nevük használatával megkapják, amit szeretnének.

 

Ahogy az Ön vállalkozása bővül, egyre több ügyfélkapcsolatot kaphat. Ezzel együtt néha panaszokkal kell foglalkoznia, és ezért biztosnak kell lennie abban, hogy minden ügyfélpanaszra válaszol. Ezenkívül biztosítani akarja, hogy a helyzetet kezelte és az ügyfél megelégedésére oldotta meg.

 

Amikor valami negatív dolgot olvas a cégéről, könnyen dühös lehet a hozzászólóra, különösen, ha a hozzászóló nem a teljes igazságot mondja. A legjobb módszer azonban az, ha tényekkel ellensúlyozza az író hibáit. Adja meg az olvasóknak a tényeket, és hagyja, hogy saját maguk alkossanak véleményt.

 

Ne feledje soha, hogy nem lehet mindenkinek megfelelni. Sok olyan üzlettulajdonos van, aki annyira elkeseredik, amikor negatív visszajelzést kap, hogy hagyja, hogy ez alakítsa vállalkozásának formáját. Bár nem jó érzés, ha negatív dolgokat látunk magunkról, ne hagyja, hogy ez elkeserítse.

 

Maradjon résen, amikor arról van szó, hogy megvédje magát a rossz üzleti hírnévtől. Még ha mindent megtett is a jelenlegi problémák megoldása érdekében, a jövőben mindig lesznek újabbak. a dolgok szemmel tartása biztosítja, hogy azok nem fognak kicsúszni a kezéből.

 

Az Ön által választott piaci résen belüli tekintélyének fenntartása fontos a vállalkozása sikere szempontjából. Rajta kell maradnia a dolgokon, és meg kell akadályoznia, hogy az apró problémák nagy akadályokká váljanak. Használja a fenti tanácsokat, hogy tovább javítsa cége hírnevét.